piątek, 17 października 2014

Jest piontek






























Pierwszy taki piątek.
A jak wiadomo piątek to weekendu początek.
Odkąd wróciłam do pracy w świecie krasnali,
często rymuję.
165 rocznica śmierci Chopina.
Prawe ucho odbiera jaskrawe barwy programu o Domisiach,
lewe wsłuchuje się w radiową dwójkę.
Zawsze.
Cały czas.
Terapeutycznie.
Nie umiem już inaczej.
Reklamy i wszechobecme dżingle
powodują u mnie drganie powiek.
Dwójka to jak wkładanie noża do miękkiego,
wyjętego na godzinę przed, masła.
Wchodzi bez retuszu i oporu.
Jestem staroświecką trzeydziestolatką.
Wiem.
Ale nie umiem inaczej.
Dwójka to muzyka,
dialog, rozmowa,
opowieść,
pamięć.
Tak lubię.
Na trasie Mikołów - Tychy wpadam w hiopnozę.
Dobrze, że jest prosto jak drut.
I bez zboczy.

------------

No więc jest piontek,
ups,
piątek,
to od patrzenia na notatki Starszej,
gdzie tó i bló to norma.

Więc jest piątek.
Jest błogo.
Toniemy w cieple
dzięki białemu kaflokowi
z prawdziwą duszą.
Wszyscy zawsze po wejściu widzą właśnie jego.
Biały,
wymarzony,
postawiony przez zduna
obsługującego prawie wszystkie katowickie kamienice.
Kaflok też staroświecki.
Jak ja.

Jest piątek i jest namiastka wymarzonej werandy.
Weranda się robi.
Jest szkielet.
Ale taki, żeby nie zasłaniał zanadto krów
i chyba topoli.

Jest piątek i jest pomylone wino.
Słodkie primitivo di manduria.
Mąż stwierdził, że to 'zbrodnia'.
Nie wiem.
Nie znam się.
Dla mnie może być i słodkie.
Bo jest piątek.

Jest piątek i jest druga w życiu zupa według pięciu przemian,
na jutro, o której marzę tak samo jak o przeczytaniu kolejnego opowiadania Munro.

Jest piątek i zwracam Munro wczoraj utracony honor.

Z każdym opowiadaniem wsiąkam.

Jest piątek....

3 komentarze:

  1. No! Bardzo się cieszę na Twoje lubienie Munro. A co czytasz? Który zbiór? Wśród wielu ulubiony to "Widok z Castle Rock" - u mnie czeka na półce. Przeczytałam do tej pory "Zbyt wiele szczęścia" i "Za kogo ty się uważasz". Uwielbiam. Tak samo, po Noblu, zakochałam się kilka lat temu w Doris Lessing, której mam chyba 15 książek. Przyjemności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzis tez jest piontek :) Zaraz bede sluchac dwojki!
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń