poniedziałek, 17 grudnia 2012

Piri-piri

'Wiesz, strasznie podobają mi się te twoje piri-piri' - pochwaliła moje barokowe ozdobniki wszelakie po wczorajszym występie Paola, sopranistka. 'I w ogóle to pozmieniałaś kilka rzeczy, grałaś jakby trochę inaczej'. Taaaaa. Rzeczywiście, poza paroma ponadprogramowymi piri-piri poszalałam trochę w recytatywach. Choć poszalałam to może zbyt wybujałe słowo... Koncert się udał. Kościół wypełniony. Nie po brzegi, ale wypełniony. Teraz metodycznie ćwiczę Koncert Włoski. Z Bachem to nie przelewki, ' non si scherza'. Zostało nieco ponad miesiąc. Tu rzeczywiście mam motylki w brzuchu na samą myśl o występie. Ostatni raz publicznie Bacha na Steinway'u grałam ponad dziesięć lat temu, na wstępnych. Potem już tylko instrumenty z epoki, klawesyny, organy, klawikordy, fortepiano... A teraz popijam kawę. Karteczki z nickami wrzucone do pudełka czekają na stole na Młodszą, która dosypia....

10 komentarzy:

  1. Musiało być pięknie!! Chętnie bym Cię posłuchała.. tylko z deczka daleko :(
    i znów z nad kawy i giocciole pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było pięknie.... to taki miły stan, gdy człowiek stoi po drugiej stronie barykady, ale kontroluje emocje i chlonie chwile.... lubię obserwować twarze ludzi na widowni.... wczoraj bylo magicznie, bo rok temu, na koncercie bożonarodzeniowym siedzialam w pierwszej ławce i myślałam..."chciałabym tam z nimi śpiewać i grać'.... i stało stalo się...

      Usuń
    2. Cudownie!! Gratuluję i cieszę się, że marzenia się spełniają tak pięknie!

      Usuń
  2. Gratulacje ! I kosciol prawie pelny, to sie rzadko zdarza we Wloszech. Muzyka, a szczegolnie ta we wlasnym wykonaniu, to dla mnie jedna z najintensywniejszych barw zycia. Echh... Bach, jakiz on wymagajacy, moj ciagle sie opiera, ale powoli go naklaniam do posluszenstwa. A co bedziesz grala Bacha ?
    Pozdrowka,
    Agula.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agula, 'Concerto Italiano'!

      Usuń
    2. Tzn. caly program koncertu to "Concerto italiano" czy cos jeszcze ?
      Agula

      Usuń
    3. ja gram concerto it, pianistka wloska gra uwerture francuską, poza tym jest jeszcze wykład właśnie o wykonywaniu bacha na instrumentach z epoki i nie...

      Usuń
    4. Bardzo ciekawe. Szkoda, ze daleko.
      Agula

      Usuń
  3. Nie mogło być inaczej :) gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Jak tez chcialabym tam byc i Ciebie posluchac ...na pewno bylo pieknie :) pozdrawiam edzia

    OdpowiedzUsuń