środa, 19 grudnia 2012

Koryto

Na samą myśl o lodowej sałacie przy tych temperaturach marznie mi nos. Półki z sałatami i rukolami omijam z daleka. Wolę gotowany szpinak, bietole, czy nawet od czasu do czasu kalafior. Ale włączyło mi się czerwone światło, bo mój metabolizm stanął, a ja zdecydowanie bardziej niż końca świata boję się kuchni mojej teściowej i wszelakich produktów regionalnych Apulii. Przed wyjazdem zawsze daję sobie mocno po pysku, a potem i tak jem wszystko i wszędzie. Nie wiem jak to wygląda w innych regionach, ale na południu, poza Wigilią, praktycznie resztę okresu świątecznego spędza się odwiedzając i przyjmując gości. A że niemal każdy robi 'cartellate', czy 'mandorle atterrate' ciut inaczej, to ja za każdym razem to solennie sprawdzam. Jestem obłędnie zakochana w słodyczach bożonarodzeniowych, w serach typu caciocavallo, scamorza, szczególnie tej wędzonej 'affumicata'. Zresztą basta. Siadam do swojego sałatkowego koryta...




I gdy tak jem, patrzą na mnie malutkie wełniane oczy. Myślę sobie, że nie potrafiłabym chyba szyć zabawek hurtowo. Za każdym razem, gdy dorabiam oczy właśnie, zabawka staje się w pewnym sensie 'moja'. Zostawiam tego typu działalności na czasy, gdy będę przymierać głodem. Nie wiem, gdzie będę się starzeć. Podejrzewam, że gdziekolwiek by to nie było, emerytury mieć nie będę. Od dawna zresztą mam taką wizję siebie siedzącej na bujanym fotelu, dziergającej szaliki na szydełku i dającej lekcje fortepianu... Oby...

I nic na to nie poradzę, że gdy zaczynam dziergać stosy naczyć zalegają w zlewie, a Młodszej na obiad serwuje niezmiennie zielone pesto....




4 komentarze:

  1. Jako zdrowy a malo kaloryczny "zapychacz", dobry na te pore roku polecalabym raczej zupe jarzynowa :). Bez smietany i nie na wywarze miesnym a na rosolku warzywnym/wegetarianskim. Co Ty na to? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakoś kurcze za jarzynową nie przepadam....

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. mnie też, ale ta akurat zostanie podarowana pewnej szczególnej malutkiej dziewczynce :) schowałam ją głęboko, żeby dziewczyny nie dojrzały...

      Usuń